Ez a fejezet teljes körű áttekintést nyújt a hivatalos és kötelező ContiGarant szabályokról és a program használatának keretfeltételeiről (a továbbiakban: „ContiGarant”). A jelen dokumentummal szemben ellentmondások vagy kifogások érvényesen csak írásbeli formában nyújthatóak be.
Általánosságban különbséget teszünk törvényes (jogszabályon alapuló) szavatosság és jótállás, illetve a Continental által a saját termékeire önként vállalt jótállás között.
A törvényes szavatosság és jótállás minden adásvétel része, és a gyártási hibák miatt később felmerülő károkra érvényesül. A törvényes szavatossági és jótállási igényeket és/vagy a törvényes elállási jogot a jelen előírások nem érintik.
A ContiGarant ezzel szemben a Continental Csoport személygépkocsi-abroncsainak külső behatás okozta káraira vonatkozó, önkéntesen vállalt jótállás, amelyet a résztvevőnek a vételt követően regisztrálnia kell.
A ContiGarant kezelője és szolgáltatója
A ContiGarant kezelője és szolgáltatója a Continental Hungaria Kft., a magyar jogi előírásoknak megfelelően alapított és működő, a Budapest Környéki Törvényszék Cégbíróságán Cg.13-09-070676 cégjegyzékszám alatt bejegyzett, 2040 Budaörs, Edison utca 2. szám alatti székhelyen működő társaság.
1. A ContiGarant időtartama
A ContiGarant regisztrációs időszaka 2024.06.03-án kezdődik és határozatlan ideig, visszavonásig tart (lásd továbbá 10-es pont, kiegészítő ContiGarant feltételek). A ContiGarant program négy (4 db) új gumiabroncs megvásárlásával veszi kezdetét és legfeljebb 2 évig tart, ezen belül 2 db abroncs önkéntes jótállására vonatkozik (a továbbiakban részletezett feltételek teljesülése esetén) a teljes időtartam alatt. A résztvevő az utolsó felhasználói regisztrációt követő legalább 24 hónapig tartja meg a hozzáférését. A ContiGarant program lezárásáról a résztvevő a www.contigarant.hu weboldalon kap tájékoztatást.
2. A ContiGarant érvényessége
A ContiGarant mint kárpótlási ügylet csak Magyarországon nyújtott szolgáltatás. Ez az önkéntes jótállás azokra a személyautó abroncsokra terjed ki (lásd a www.contigarant.hu weboldalon listázott Continental Csoport márkákat), amelyeket a programban résztvevők az 1. pontban meghatározott időszakban szabályszerűen, kereskedelmi forgalomban vásárolnak. A jótállás kizárólag a contigarant.hu weboldalon (a továbbiakban: „weboldal”) keresztül érhető el. Az alábbi keretfeltételek ezekre az abroncsokra vonatkoznak, tehát a Magyarországon vásárolt abroncsokra – beleértve a kapcsolt és társult kereskedelmi szervezeteket.
3. A Continental Csoport személygépkocsi-abroncsokra vonatkozó önkéntes jótállás keretfeltételei:
A ContiGarant programban részvételhez a résztvevőnek a weboldalon regisztrálnia kell. Az önkéntes jótállás igénybevételéhez a résztvevőnek fel kell töltenie a weboldalra a vásárlási és az abroncsok felszerelését igazoló bizonylatának másolatát és – hozzárendelés céljából – a saját adatait.
Az önkéntes jótállás minden - adott naptári évben, szezononként (nyári/téli) 3 garnitúra (összesen 12 db) - személygépkocsi-gumiabroncsra kiterjed, és számlánként legfeljebb 4 abroncsra vehető igénybe.
3.2. A visszatérítés mértéke:
A visszatérítés mértéke a legelső regisztráció során feltöltött számla keltének napjától számított első évben az eredeti vételár 100 %-a, a második évben az eredeti vételár 75%-a.
4. Önkéntes garancia
A résztvevő akkor veheti igénybe a regisztrált Continental abroncsaira az önkéntes jótállást, ha azokat a jelen eljárási és alkalmazási szabályokban meghatározott feltételeknek megfelelően használja. A jótállási kötelezettség elismerése esetén a résztvevő a Continental megbízásából egy külső SZOLGÁLTATÓ-n keresztül kap átutalás útján visszatérítést. A résztvevőnek ehhez meg kell adnia a külső SZOLGÁLTATÓ részére a bankszámlaadatait (IBAN és BIC). A visszatérítés mértéke a vásárlási bizonylat alapján kerül meghatározásra. Az időközbeni esetleges árváltozások miatt lehetséges utólagos visszatérítések nem vehetők figyelembe.
- A visszatérítés mértéke az 1. évben = a regisztrált abroncs eredeti vételárának 100%-a
- A visszatérítés mértéke a 2. évben = a regisztrált abroncs eredeti vételárának 75%-a
7. A ContiGarant részvételi feltételei
A program résztvevője lehet minden végfelhasználó, aki a részvétel feltételei alá tartozó ügyletben legalább négy új Continental Csoport személygépkocsi abroncsot vásárolt.
A programban nem vehetnek részt a szervezeti kapcsolatokban részes személyek, ily módon azok, akik a ContiGarant ügymenetét befolyásolják, a ContiGarant szervezői, valamint azok a személyek, akik ezekkel, testvéreikkel, házastársaikkal és más közeli személyekkel közvetlen kapcsolatban állnak. Ha egy kizárt személy a fentiek ellenére résztvevőként lép a programba, a jótállás/visszatérítés megtagadható.
10. Kiegészítő ContiGarant-feltételek
A résztvevők – eltérő szabályozás hiányában – a ContiGarant feltételeinek megfelelő, adott naptári évben szezononként (nyári/téli) 3 garnitúra (összesen 12 db), de vásárlási bizonylatonként legalább 4 db Continental Csoport személygépjármű-abroncsot regisztrálhatnak.
A résztvevő visszatérítés helyett más típusú térítést nem igényelhet, és nem követelhet többet, mint amennyit a részére megítéltek. Bizonylatul az előterjesztett számlaadatok szolgálnak. A szolgáltató semmilyen módon nem köteles a ContiGarant résztvevőinek a jelen szabályokban megjelöltektől eltérő visszatérítés nyújtására, és a résztvevőnek nincs joga más térítés követelésére. A szolgáltató harmadik személyek szolgáltatásaiért nem felel.
A jótállási igény és ennek visszatérítése jogi úton nem érvényesíthető.
A szolgáltató nem tartozik felelősséggel a résztvevőnek és más személyeknek a ContiGarantban részvételével vagy a vonatkozó anyagok letöltésével kapcsolatos technikai felszereltségéért, valamint más, a program használata során előforduló technikai, távközlési nehézségekért vagy hiányosságokért, a kapcsolat sebességéért vagy az egyéb esetleges olyan hiányosságokért, amelyek a ContiGarant összefüggésben vagy az elektronikus kommunikációs hálózatokkal, mobilüzemeltetőkkel vagy azoknak a résztvevők rendelkezésére állásával kapcsolatosan felmerülnek, vagy a számítógépekben keletkezett és azok által okozott károkért.
A résztvevő nem kérhet a részére biztosítottól eltérő jótállást és nem jogosult a jótállás, juttatások vagy kiegészítő szolgáltatások (lásd ehhez 5a pontot) követelésére. A jótállás alapján történő visszatérítés nem kérhető a megadottól eltérő fizetési formában. A ContiGarantban való részvétel vagy a jótállás érvényesítésére bírósági eljárás nem indítható.
A Continental Hungaria Kft. által kínált jótállási/támogatási szolgáltatásokból a résztvevő részére mindenkor csak egy jótállási szolgáltatás teljesítése megengedett. Például egy regisztrált abroncsra vagy a ContiGarant szerinti jótállási, vagy pedig a rendes, törvényes szavatossági igény (adott esetben a Continental más hasonló szolgáltatására vonatkozó igény) érvényesíthető. Ennek értelmében kettős költségvisszatérítés nem lehetséges.
A panaszokról vagy más kifogásokról szolgáltató hozza meg a végső döntést, és a határozata végleges.
A szolgáltató nem felel azokért a károkért, amelyek a résztvevőt nem a ContiGarantban részvétellel vagy a szavatossági igényekkel kapcsolatosan érik. Például nem nyújtható be járműkárokra vonatkozó igény.
A szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a részvételi jogosultság vizsgálata céljából – különösen tisztességtelen eljárás gyanúja esetén – a ContiGarantra, ennek használatára vagy a regisztrált Continental Csoport abroncsokra vonatkozóan bármely regisztrált résztvevőtől bármikor lényeges dokumentumok benyújtását kérje, még akkor is, ha a résztvevő a jótállásból eredő jogait még nem gyakorolta.
A szolgáltató arra az esetre is fenntartja a jogot a ContiGarant résztvevőjének kizárására, ha harmadik féllel szemben merül fel csalárd vagy tisztességtelen magatartás alapos gyanúja. A szolgáltató fenntartja a jogot a visszatérítés megtagadására, ha kétségei merülnek fel a ContiGarant-jótállás igénybevételének módjával kapcsolatban, vagy a résztvevők megszegik a program szabályait, illetve a jó erkölcs vagy a tisztességes eljárás alapelveibe ütköző vagy ezt veszélyeztető intézkedéseket tesznek.
A szolgáltató fenntartja a jogot a program időtartamának megváltoztatására, a program elhalasztására, annak felfüggesztésére vagy megszüntetésére, vagy a teljes programidőszaknak előzetes jelzés és kártérítés nélküli megváltoztatására vagy kiegészítésére, oly módon, hogy a változtatást a weboldalon teszi közzé, feltéve, hogy a megváltozott szabályok helyett rendelkezésre áll az érvényes és teljes körű szabályozás. A szolgáltató joga a program megszűntetésére elsősorban (de nem kizárólagosan) abban az esetben áll fenn, ha a tervnek megfelelő eljárás valamilyen okból lehetetlenül el, pl.: vis maior vagy a működtetéshez szükséges információs technológia zavara miatt, vagy más olyan technikai, szervezési, pénzügyi vagy jogi okból, amely a program kezelését, biztonságát, integritását, valamint normális és rendeltetésszerű üzemeltetését befolyásolhatja, és/vagy ha a program számítógépes hamisítás miatt nem folytatható. Ide tartozik a csalás, a manipuláció, a technikai elakadás, vagy más olyan ok, amelyre a szolgáltatónak nincs ráhatása, és amely a kezelés biztonságát, a tisztességet, az integritást és a program rendeltetésszerű működését zavarja vagy veszélyezteti.
A ContiGarant szolgáltatója jogosult a programban részvétel valamennyi feltételének ellenőrzésére és vita esetén a ContiGaranttal kapcsolatos valamennyi kérdésben végleges döntés meghozatalára. A szolgáltató – a résztvevő költségei vagy kárai megtérítése nélkül – kizárhatja a programból azt a résztvevőt, aki a szabályokat megsérti.
A weboldalon a szabályok teljes szövege folyamatosan rendelkezésre áll. Az eljárási szabályok rövidített formában a ContiGarant reklámanyagaiban is közzétételre kerülnek, de kizárólag a szabályok programon belüli teljes szövege jelenti az egyetlen, teljes körű, végleges és kötelező szabályozást. A programmal kapcsolatos kérdés a support@contigarant.hu e-mail-címen tehető fel.
Azokat a résztvevőket, akik a ContiGarant feltételeit nem teljesítik vagy a ContiGarant szabályait megsértik, nem vesszük fel a programba, még akkor sem, ha a jótállás igénybevételéhez szükséges bizonyos feltételeket teljesítik, pl.: hamis vagy téves információk alapján nem lehet igényük a szolgáltatásra. A résztvevő kizárásra kerül, ha a szolgáltatónak alapos gyanúja áll fenn a részvevő csalárd vagy tisztességtelen eljárására. Ez arra az esetre is érvényes, ha a résztvevő harmadik személyen keresztül kívánja igénybe venni a szolgáltatást vagy sérti meg a tisztességes eljárás követelményeit.